GEZOND GEDRAG
 

Inleiding

Opdracht

Handelingen

Bronnen

Beoordeling

Afsluiting

 

Leerkracht

 

Handelingen 

Stap 1:
Kies een partner met wie je deze folder gaat maken.

Stap 2:
Wat weet je al over gezond gedrag? Maak daar een woordweb van. 

Stap 3:
Nu je zelf al het een en ander over gezond gedrag hebt opgeschreven, hebben wij ook nog een aantal sites waar je op kunt kijken.

Kijk snel bij ‘bronnen’ waar je deze sites kunt vinden. Misschien vind je wel leuke ideeën die jij in je folder kunt gebruiken.

Stap 4:
Nu je al het een en ander hebt gelezen en opgeschreven over gezond gedrag, kun je gaan bedenken welke onderwerpen je allemaal in de folder wilt hebben. Kijk ook nog even terug naar de onderwerpen die verplicht in de folder moeten. Bij de beoordeling kun je terug vinden op welke punten er wordt gelet.

Stap 5:
Van alle onderwerpen moet duidelijk worden wat het is, dus beschrijf zo duidelijk mogelijk wat het onderwerp inhoudt. Dit mag je op verschillende manieren doen. Als ons maar duidelijk wordt wat jij belangrijk vindt. Zoek nu dus zorgvuldig uit welke informatie je wel en niet kunt gebruiken.

Stap 6:
Heb je alle informatie die je nodig hebt? Dan kun je nu beginnen met de tekst die in de folder moet komen. Schrijf eerst alles in klad zodat je het nog kunt veranderen. Gebruik je eigen woorden.

Stap 7:
Ben je helemaal klaar met het schrijven in klad? Ga dan naar je juf of meester toe, deze controleert of de tekst duidelijk is.

Stap 8:
Je gaat nu de tekst in het net schrijven. Bedenk eerst hoe je de folder wilt vouwen, anders krijg je daar straks problemen mee. Maak van tevoren verschillende voorbeelden. Hier kun je de leukste uit kiezen. Je mag zelf weten hoe je de tekst in de folder verwerkt.

Stap 9:
Je gaat nu de folder echt maken. Zorg er voor dat de folder er leuk en aantrekkelijk uit ziet, zodat wij de folder allemaal graag willen lezen. Bedenk ook een titel voor je folder.

Stap 10:
De folder is nu helemaal af! Laat de folder aan je klas zien en vertel kort hoe jullie de folder hebben gemaakt.